قانون جذب چییه؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

قانون جذب در ادبیات خودیاری و مشاوره زندگی این فرض را توصیف می کند که مانند مانند را به خود جلب می کند. این مفهوم به طور خاص به رابطه بین افکار و احساسات یک فرد با شرایط زندگی خارجی او مربوط می شود. تشبیه قانونی بین جهان درونی و بیرونی فرض می شود. این قیاس باید با استفاده از ایجاد تغییر مشابه در این شرایط به معنای مطلوب با تغییر نگرش شخصی به شرایط بیرونی قابل استفاده باشد.

 

اصطلاح "قانون جذب" در كتاب هلنا پتروونا بلاواتسكي ، غيب شناس ، در سال 1877 نشأت گرفته است. در اواخر قرن نوزدهم ، این اصطلاح توسط نویسندگان Prentice Mulford و Ralph Waldo Trine ، اولین نمایندگان جنبش روح جدید ، و بعداً نیز توسط نویسندگان دیگری با روحیه جدید مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان ، این اصطلاح بارها و بارها توسط افراد و گروه های گرا باطنی گزیده شده است. او در سال 2006 با فیلم راز و کتابی به همین نام توسط Rhonda Byrne ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ، به شهرت بیشتری دست یافت.

 

در بسیاری از موارد ، مربیگری مدرن موفقیت و مشاوره زندگی بر اساس این مفهوم با هدف دستیابی به موفقیت ، ثروت و خوشبختی شخصی از طریق نگرش مثبت به زندگی است. [1] کاربران اغلب به طراحی متقارن مراجعه می کنند. آنها ادعا می كنند كه "قانون جذب" براساس اصطلاحاً هفت قانون هرمتیك (كیبالیون) است. [2]

 

 

فهرست مطالب

1 قانون جذب - توجیه نظری

1.1 برخی از نمایندگان مشهور

2 مورد

3 فیلم در این زمینه

4 همچنین مراجعه کنید

5 ادبیات (انتخاب)

6 اثبات فردی

قانون جذب - توجیه نظری

نویسندگان ، که از اعتبار قانون جذب شروع می کنند ، آن را به عنوان یک اصل جهانی از همه واقعیت ها قضاوت می کنند:

 

"قانون جذب به طور کلی ، برای همه و همه اعمال می شود. این مربوط به هر چیزی است که وجود دارد. هر فکری که فکر می کنیم ، هر احساسی که احساس می کنیم افکار و احساسات مشابه یا مشابهی را به خود جلب می کند. کافی است که با دقت به چیزی نگاه کنیم. این باعث ایجاد افکار می شود و هر فکری احساسات متناظر و الگوهای ارتعاشی را برانگیخته می کند [...]. »[3]

اگر به دنبال راه و روش برای تغییر باورها هستید اینجا کلیک کنید تا شما را با تغییر باورها آشنا کنیم.

این ملاحظات بر این فرض استوار است که هر چیز معنوی - یعنی افکار ، احساسات ، ترس ها و آرزوها - "ارتعاشات" ایجاد می کند. فرض بر این است که این ارتعاشات از شخصی که آنها را تولید می کند به دنیای خارج منتقل شوند و در آنجا اثرات متناظر ایجاد کنند ، صرف نظر از اینکه فرد از آنها آگاه است یا خیر. از این تز این استنباط می شود که شخصی که قانون جذب را می داند و از آن استفاده می کند می تواند با هدایت توجه خود خواسته های خود را محقق کند. بنابراین قانون جذب به عنوان ابزاری درک می شود که با استفاده از آن هر کس می تواند زندگی خود را مطابق خواسته ها و ایده های خود شکل دهد.

 

برخی از نمایندگان مشهور

اولین نویسنده مهم در غرب در مورد قانون جذب ویلیام واکر اتکینسون است. او اولین کتاب های خود را در این باره از اوایل سال 1900 نوشت.

 

مشهورترین پذیرایی در حال حاضر فیلم و کتاب راز اثر Rhonda Byrne است. نویسنده به کتابی مرموز و صد ساله اشاره دارد که ادعا می کند آن را به طور اتفاقی پیدا کرده و در آن "راز" توصیف شده است. در آنجا افلاطون ، نیوتن ، هوگو ، بتهوون ، لینکلن ، امرسون ، ادیسون و انیشتین به عنوان کارشناسان و استفاده کنندگان از قانون جذب ذکر شده اند. [4] بیرن به وضوح از نویسنده و عنوان کتاب نام نمی برد ، اما او به آثار نویسندگان رابرت کولیر و چارلز اف هانل اشاره می کند. او منابع مختلفی را ذکر می کند که هدف آنها این است که به نظریه او زمینه علمی و عملی بدهند. [5] این شامل ، به عنوان مثال ، جو ویتاله است که به عنوان نویسنده کتاب های بازاریابی شناخته می شود. او در کتاب بیرن افکار را با آهن ربا مقایسه می کند ، که به آنها یک فرکانس خاص اختصاص داده شده است که آنها "به طور مغناطیسی" تمام اجسام را با طول موج یکسان جذب می کنند. [6] با این حال ، برخی از نویسندگان که بایرن به آنها اعتماد می کند ، از اظهارات منسوب به آنها پس از انتشار فاصله گرفتند و ادعا کردند که اظهارات آنها در مورد س raisedالات مطرح شده نادرست است. [7]

 

نویسندگان باطنی استر و جری هیکس در کتاب قانون جذب نماینده آنها هستند. قانون کیهانی در پشت "راز" این دیدگاه است که بر اساس قانون جذب انسان "... کنترل خلاقانه ای بر تجارب جسمی خود دارد" ، [8] و از "علم آفرینش آگاهانه" بر اساس اصل "آنچه من انجام می دهم" صحبت می کند. فکر کنید ، باور کنید یا انتظار داشته باشید که چنین باشد ". [9] آنها دانش خود را از قانون جذب از گروهی از موجودات خارج از بدن می شناسند كه تحت عنوان "

منبع





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : شنبه 6 دی 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی